Einde ijsclub “De Winterkoning”

Sinds de jaren 90 maakt ijsclub “De Winterkoning” deel uit van Sport Vereniging Borssele. Nu de ijsmeester Jan Moerdijk uit Ovezande afscheid heeft genomen als bestuurslid heeft het huidige bestuur besloten te stoppen met de ijsclub activiteiten en zich te gaan richten op andere activiteiten zoals het organiseren van de Jaarmarkt Borssele.

SONY DSC

In de gloriejaren van de ijsclub De Winterkoning reden volle bussen naar bijvoorbeeld de Uithof om daar te schaatsen of ijsdansen. Tijdens de strenge winters van vroeger werd volop geschaatst in de Borsselse polders waar met man en macht werd gewerkt aan een goede ijsbaan en beleefde men veel lol volgens de verhalen van ijsmeester Jan. Op 30 april 2011 ontving Jan een lintje als Lid van de Orde van Oranje Nassau als dank voor zijn inzet voor de ijsclub.

Op 9 februari 2012 organiseerde de Sport Vereniging Borssele namens de ijsclub het laatste ijsfeest voor alle kinderen van beide basisscholen in Borssele. In totaal deden 245 kinderen mee aan dit ijsfeest en als herinnering ontvingen ze allen een mooie medaille. De zaterdag daaropvolgend werd op initiatief van enkele dorpsbewoners openbaar ijsfeest georganiseerd. De opbrengst werd destijds geschonken aan de ijsclub. Dit geld doneren wij terug door middel van een spetterende attractie tijdens de Jaarmarkt. Mede dankzij deze donatie en een bijdrage van Covra N.V. kunnen we de prijs voor deze attractie laag houden zodat iedereen ervan kan genieten!

Alle ijsclubleden betaalden afgelopen december hun laatste contributie over het jaar 2012. Als pleister op de wond heeft de Sport Vereniging Borssele een leuke traktatie in petto voor alle ijsclubleden tijdens de Jaarmarkt Borssele op zaterdag 18 mei 2013. Men ontvangt hierover begin mei nog een persoonlijk bericht.

Jan Moerdijk ontzettend bedankt voor je inzet